اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20 - تلفن : 44441040

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی؛ اهمیت توصیه ها و مراقبتها

تزریق چربی به عنوان یکی از بهترین روش‌های از بین بردن چین و چروک و همچنین افزایش حجم برخی از نقاط صورت و دیگر نواحی بدن شناخته شده است که افراد می‌توانند با انجام آن از نتایج بسیار خوبی بهره‌مند شوند . این روش، یکی از طبیعی‌ ترین جراحی‌های زیبایی است؛ چرا که در آن از چربی‌ های بدن خود فرد استفاده می‌شود. از آنجایی که این چربی‌ها از بدن خود فرد گرفته شده‌اند، بدن تحت هیچ شرایطی آنها را پس نمی‌زند و این مسئله ای است که در میزان رضایت ایجاد شده در افراد، بسیار تأثیرگذار بوده است. توجه داشته باشید به جز تبحر و تجربه جراح ، رعایت صحیح و اصولی مراقبت های تزریق چربی نیز در ماحصل این عمل و همچنین ماندگاری نتایج آن دخیل می باشد. مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی از اصلی ترین مواردی است که لازم است رعایت کنید. رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی به شما کمک می کند نتیجه مؤثرتری بعد از جلسه دریافت کنید و همچنین عوارض کوتاه مدت بعد از تزریق بسیار کمتر می شود. با توجه به این که رعایت دستورالعمل های مراقبتی، تأثیر بسزایی بر روی نتیجه این روش از جوانسازی دارد ؛ تصمیم داریم در مقاله حاضر به شرح تعدای از مهم ترین مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی بپردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

رژیم غذایی قبل از تزریق چربی

محدودیت های قبل از تزریق چربی

حداقل تا 6 هفته قبل از تزریق چربی دخانیات مصرف نکنید. مواد موجود در سیگار و سایر دخانیات، باعث کاهش سرعت بهبود زخم‌ها و طولانی شدن دوره‌ی نقاهت می‌شود.
حداقل 10 روز قبل از تزریق چربی از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن، ژلوفن و ادویل) و هرگونه ویتامین یا دارویی که باعث افزایش احتمال خونریزی در شما می‌شود
اگر سابقه‌ی مصرف داروهای ایزوترئونین (مثل راکوتان) را دارید، یا داروهای استروئیدی (کورتون ها) یا سرکوب کننده‌ی سیستم ایمنی مصرف می‌کنید، حتماً این موارد را قبل از تزریق چربی به اطلاع پزشک کلینیک برسانید.

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی

اقدامات ضروری قبل از تزریق چربی

دوره بهبودی بعد از تزریق چربی

در حالت معمولی این زمان بین 5 تا 12 روز می‌باشد و افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط مناسب سریع‌تر از این زمان و همچنین در برخی موارد حتی کمی دیرتر از این زمان به انجام دادن کار‌های روزمره خود برگردند. با انجام مراقبت‌هایی که پزشک متخصص برای دوران نقاهت ارائه می‌کند می‌توان این زمان را کاهش داد.

ورزش بعد از تزریق چربی

لازم است برای جلوگیری از افزایش ضربان قلب و تشدید کبودی و تورم از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن در دوران مراقبت های بعد از تزریق چربی خودداری نمایید. دقت داشته باشید که این کار می تواند چربی تزریق شده را تحریک کرده و سبب حرکت آن در زیر پوست شود؛ در نتیجه نتیجه فرآیند زیبایی شما دستخوش تغییر شود. به همین دلیل لازم است حداقل تا دو هفته از انجام هرگونه فعالیت ورزشی سنگین پرهیز نمایید. انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین باید بعد از 2 الی 3 هفته از تزریق شروع شود.

رژیم غذایی بعد از تزریق چربی

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی

پس از انتقال چربی، استراحت در 24 ساعت آینده با سر بالا بسیار مهم است. اگر به صورت خود چربی تزریق کردید، هنگام خواب، توصیه می شود حداقل در سه روز اول به پشت با 2 تا 4 بالش پشت سر و پشت بخوابید تا فشار روی صورت شما کاهش یابد و به کاهش تورم کمک کند.

تورم و کبودی بعد از تزریق چربی

میزان کبودی که ممکن است بعد از انتقال چربی صورت تجربه کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وسعت تزریق، روال مراقبت پس از آن، واکنش طبیعی بدن شما و استعداد ذاتیتان برای کبودی. برای به حداقل رساندن التهاب و کبودی پس از تزریق چربی به صورت، توصیه می‌کنند که هنگام خوابیدن سر خود را بالا نگه دارید و از کمپرس سرد استفاده کنید.
تورم پوست پس از تزریق چربی صورت طبیعی به نظر می‌ رسد و به هیچ‌وجه یک نشانه نگران‌کننده نیست. شما پس از تزریق کردن چربی با این اثر جانبی روبرو می‌شوید؛ اما تورم ایجاد شده خیلی سریع و کاملاً محو می‌شود و اثر آن در بدن شما از بین می‌رود.
برای رفع ورم صورت بعد از تزریق چربی ، چندین روش وجود دارد که به شرح زیر است:
استفاده از کمپرس: استفاده از یخ به عنوان یک درمان سریع و موثر برای کاهش ورم پس از تزریق چربی محسوب می شود. شما می توانید یک کمپرس یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه ورم گذاشته و این عملیات را چندین بار در روز تکرار کنید.
استراحت و خواب به مدت کافی: استراحت و خواب کافی، به عنوان یکی از روش های مؤثر برای رفع ورم پس از تزریق چربی در نظر گرفته می شود. بنابراین بهتر است بعد از تزریق چربی، تا مدت یک هفته در استراحت مطلق باشید.
مصرف آب به میزان کافی: مصرف آب به میزان کافی نیز می تواند در کاهش ورم بعد از تزریق چربی مؤثر باشد. بنابراین توصیه می شود که در طول روز، مقداری بیشتری آب بنوشید تا به دفع سموم بدن کمک کنید و از ورم کاسته شود.
مصرف آنتی هیستامین: در بعضی موارد، مصرف آنتی هیستامین ممکن است به عنوان یک روش درمانی مؤثر برای کاهش ورم پس از تزریق چربی استفاده شود. با این حال، پیش از مصرف هر نوع دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

ماساژ بعد از تزریق چربی

تا 2 ماه پس از تزریق چربی باید از ماساژ عمیق قسمت‌های جراحی شده خودداری کنید‌. چربی انتقال داده شده به صورت به مدت دو هفته دارای رگ خونی است‌‌. ماساژ عمیق صورت می‌تواند منجر به از بین رفتن عروق شود. البته می‌توانید با ملایمت پوست را شستشو دهید و از لوسیون‌ها و سایر محصولات پوستی استفاده نمایید.
شستن صورت بعد از تزریق چربی باید با رعایت یک سری نکات انجام شود. اولین نکته این است که به هیچ عنوان در اولین روز تزریق، نباید صورت را به هیچ طریقی شستشو داد؛ اما پس از گذشت 24 ساعت امکان شستن صورت و استحمام وجود دارد. با این شرط که برای شستن صورت از یک شوینده ملایم استفاده شود و به هیچ عنوان فشاری روی صورت نباشد.
تا مدتی نباید پوست خود را تحریک کنید و حتی نباید آن را مداوم لمس کنید. حرکت نخ بر روی پوست و یا فشار وکس حتماً فرم چربی‌های تزریق شده به صورت را تغییر می‌دهد. شما برای انجام این کار حداقل باید یک ماه صبر کنید، بنابراین اگر قصد اصلاح صورت خود را دارید، قبل از انجام این فرآیند زیبایی به این کار بپردازید.

توصیه های بعد ازتزریق چربی

حرف آخر

تزریق یا انتقال چربی فرآیندی است که طی آن چربی از یک قسمت بدن گرفته شده و به قسمت دیگری از بدن منتقل می‌شود. هدف از این کار بهبود ظاهر ناحیه هدف است. پزشک در این روش ابتدا چربی را به روش لیپوساکشن از بدن خارج می‌کند، آن را با فرایندی خاص برای تزریق دوباره آماده کرده و به ناحیه هدف منتقل می‌کند. برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه از‌ ترانسفر چربی برسید نه تنها باید در انتخاب متخصص دقت زیادی داشته باشید بلکه باید به نکات مراقبتی بسیار توجه کنید. عدم توجه به این نکات، علاوه بر اینکه باعث افزایش عوارض جانبی بعد از تزریق می‌گردد، بر نتیجه نهایی نیز تأثیر خواهد گذاشت. کسانی که به این نکات مراقبتی بعد از انتقال چربی بی‌توجه بوده و یا اینکه برخی از آنها را مورد توجه قرار نداده‌اند، علاوه بر اینکه نمی‌توانند به نتیجه دلخواه برسند با مسئله برطرف شدن اثر چربی در بازه زمانی کوتاه مدت مواجه می‌گردند.


آدرس : اصفهان ، خیابان وحید ، چهارراه خاقانی ، ساختمان وحید ، طبقه 5 ، واحد 20
تلفن : 44441040درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

انواع روش های لیفت صورت؛ مزایا، ماندگاری و عوارضانواع روش های لیفت صورت؛ مزایا، ماندگاری و عوارض

روش‌ های مختلف لیفت صورت ، از جراحی‌ های سنتی گرفته تا تکنیک ‌های غیرجراحی لیفت صورت ، منجر به بهبود خطوط صورت و جوانسازی پوست می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-07-25

لیزر co2 فرکشنال برای جای جوش؛ مزایا، نحوه انجام، هزینهلیزر co2 فرکشنال برای جای جوش؛ مزایا، نحوه انجام، هزینه

لیزر فرکشنال co2 با تحریک تولید کلاژن و بازسازی لایه‌ های عمقی پوست ، به بهبود جای جوش، صاف و یکنواخت شدن سطح پوست و جوانسازی آن کمک می‌ کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-21

مزونیدلینگ صورت چیست؛ مزایا، کاربردها و قیمتمزونیدلینگ صورت چیست؛ مزایا، کاربردها و قیمت

مزونیدلینگ روشی است در حوزه زیبایی و مراقبت از پوست ، به منظور بهبود مشکلات پوستی مانند چین و چروک، جای جوش، لک‌ های پوستی و افتادگی پوست کاربرد دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18